Форма входа

Календарь

«  Март 2010  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Новости

Поиск

Наш опрос

Як Ви оцінюєте прийняття рішення КСУ від 30.09.09 про допуск адвоката при допиті свідка?
Всего ответов: 150

Статистика


Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0




Понедельник, 23.10.2017, 15:14
Приветствую Вас Гость | RSS
Адвокат Стоян Руслан Иванович (050) 46-231-46
Главная | Регистрация | Вход
Главная » 2010 » Март » 1 » Нові правила парковки - просто плати і не питай за що
22:38
Нові правила парковки - просто плати і не питай за що


З 1 березня 2010 року набирає чинності постанова КМУ №1342 від 03.12.2009 року, яка затверджує  Правила паркування транспортних засобів (надалі – Правила). Цим документом встановлюється поняття «майданчик для паркування» (надалі назвемо – парковка), порядок його облаштування та функціонування. Також визначається порядок взаємодії між водієм автотранспорту (надалі - користувач)  та утримувачем парковки (надалі - оператор).

Аналіз Правил висвітлив ряд цікавих аспектів, на які б я хотів звернути увагу.Особливо цікавими є положення, зазначені у наступних пунктах Правил:


3. Ці Правила не регулюють питання організації та порядку надання послуг із зберігання транспортних засобів (автомобілів, автобусів, мотоциклів, моторолерів, мотоколясок, мопедів та причепів), що належать громадянам та юридичним особам, а також транзитних транспортних засобів, що здійснюють міжнародні та міжміські перевезення, організація та порядок надання яких встановлені Правилами зберігання транспортних засобів на автостоянках, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 22 січня 1996 р. N 115.


25. Оператор не несе відповідальності за збереження транспортних засобів, розміщених на майданчиках для паркування.

 

Автор документу уникає точного та зрозумілого тлумачення термінів «майданчик для паркування» та «паркування». З існуючих тлумачень випливає, що паркування не є розміщенням автомобіля на автостоянці, та автостоянка не є майданчиком для паркування. Тому зобов‘язання співробітників автостоянки (передбачені постановою №115 КМУ від 22.01.1996 р. «Про затвердження Правил зберігання транспортних засобів на автостоянках») зі збереження та охорони майна власників автотранспорту – не застосуються, а в Правилах навіть стверджується зворотнє. Тобто, хоча користувач автотранспорту і сплачує певну плату «за паркування», але фактично він сплачує лише за отримання дозволу зупинити транспортний засіб у певному місці на певний час. При цьому оператор парковки не здійснює ні зберігання, ні охорони прикаркованого автомобіля та майна у ньому. Така безвідповідальність оператора могла б компенсуватися страхуванням майна, що знаходиться на парковці, але, мабуть, метою Правил не було покращення добробуту населення. За що ж сплачує користувач винахідливій владі? Що ж таке «паркування», за яке нас примушують сплачувати? З документу не зрозуміло, чи це такий податок, чи послуга при сплаті за яку сплачується і податок, чи щось інше...

 

23. Послуги з утримання майданчиків для платного паркування надаються оператором з метою  використання  таких  майданчиків  за призначенням, а також санітарного  очищення,  збереження  та відновлення їх  відповідно  до  законодавства,  нормативів,  норм, стандартів,   порядків   і  правил  з  урахуванням  вимог  безпеки дорожнього руху.  Перелік основних послуг з утримання  майданчиків для платного паркування визначає Мінжитлокомунгосп.


24. Оператор зобов'язаний:

… утримувати територію  та  під'їзні  шляхи  до  майданчика для паркування у належному технічному та санітарному стані;


В Правилах чітко не визначено терміну «утримання майданчика для паркування», хоча вартість такого утримання входить до плати за паркування. Зазначено лише, що такі «послуги … надаються оператором з метою  використання  таких  майданчиків  за призначенням», тобто такі функції направленні для забезпечення нормальної роботи самої парковки, та відновлення стану вулиць після такої діяльності, а не покращення вулиць міста. Зазначені функції (прибирання, облаштування) на звичайних вулицях (не парковках) здійснюються відповідними державними службами.

 

26.  ... Допускається безоплатна стоянка транспортного засобу протягом 10 хвилин після закінчення часу паркування, за який сплачено.

Про те, який час паркування є безкоштовним і чи такий є у цьому документі не зазначено. Якщо такий час не визначено, то  здійснення зупинки для висадки/посадки пасажирів вже тягне за собою обов‘язок сплатити за паркування.

 

30. Під час паркування на майданчику для платного паркування користувач сплачує збір за паркування, розмір якого встановлюється органами місцевого самоврядування згідно із законом, а також вартість надання послуг з утримання майданчиків для платного паркування.

Вартість послуг з утримання майданчиків для платного паркування сплачується користувачем за кожну годину паркування згідно з тарифом, установленим (погодженим) виконавчими органами сільських, селищних, міських рад у порядку і межах, визначених законодавством, з урахуванням переліку основних послуг.


Враховуючи, що у цих Правилах не зазначено термін безкоштовного паркування (не визначено з якого моменту починає нараховуватись оплата за паркування), то просте гальмування на території парковки вже призводить до зобов‘язання сплатити за годину паркування, адже оплата – погодинна. Також незрозумілою залишається ситуація при в‘їзді через шлагбаум на повністю зайняту парковку та виїзд з неї, адже виходячи з положень Правил – при виїзді користувач буде вимушений сплатити за годину паркування.


31. У разі повної або часткової несплати збору за паркування та вартості послуг з утримання майданчиків для платного паркування оператор має право перешкоджати виїзду транспортного засобу з майданчика шляхом застосування спеціальних пристроїв-шлагбаумів або технічних засобів для перешкоджання виїзду.

... На звернення користувача представник оператора зобов'язаний прибути протягом однієї години.

... Після перевірки сплати користувачем збору за паркування та вартості послуг з утримання майданчиків для платного паркування, а також вартості застосування технічних засобів для перешкоджання виїзду представник оператора зобов'язаний усунути перешкоду для виїзду транспортного засобу з майданчика.

... У разі прибуття представника оператора на звернення користувача пізніше, ніж через одну годину, користувач має право не сплачувати вартість послуг з утримання майданчиків для платного паркування.


Вищезазначений пункт Правил крім явного протиріччя ст.ст. 13, 33, 41, 92 Конституції України також містить в собі ряд суперечливих та незрозумілих моментів.


До плати за паркування віднесено: збору за паркування, послуг з утримання майданчиків (Правилами не визначено що це) та застосування технічних засобів для перешкоджання виїзду, тобто якщо перед користувачем опустили шлагбаум, то він повине за сплати (тариф такого застосування також не встановлений). Також цікавим є те, що коли оператор на з‘явився протягом 1 години на виклик, то користувач має право не сплачувати за «послуг з утримання майданчиків». Тобто всі інші складові плати за парковку все одно сплачуються, а час нарахування плати за паркування не зупиняється.

 

Термін «облаштування» парковки згадується у Правилах лише як: розмітка та дорожні знаки, технічні засоби оплати та перешкоджання в‘їзду/виїзду, необхідність визначення місць для інвалідів, встановлення засобів зв‘язку з оператором парковки. У Правилах не зазначається ніяких вимог до оператора про покращення для користувачів умов паркування на парковці порівняно зі звичайною вулицею, з чого зрозуміло, що метою розташування парковок не є покращення  умов для користувачів автотранспорту. Від оператора не вимагається нічого, щоб надати його діяльності хоч якогось вигляду послуг. Яким чином облаштовуються чи покращуються вулиці міста, крім встановлення на них технічних засобів паркування? Чим відрізняється порівняно зі звичайною зупинкою на бруківці зупинка на парковці? Крім фінансових потреб і апетитів влади? Адже оператор не повинен проводити ніяких облаштувань вулиць, крім направлених на контроль паркування та зняття плати. Так за яке ж утримання та облаштування парковок говориться у Правилах? З тексту Правил стає зрозуміло, що користувачі автотранспорту повинні сплачувати саме за встановлення технічних засобів оплати паркування та обмеження в‘їзду/виїзду. Котнраргумент про те, що оператор ще й буде прибирати парковку не вважаю логічним, адже без нього вулиця і так прибираєтьсяь відповідними службами.

 

Цікавим ньюансом у Правилах є відсутність відповідальності оператора за невиконання їх вимог.


Якщо метою встановлення парковок не є облаштування вулиць міста та не покращення умов паркування для користувачів автотранспорту, то яка ж це мета?

Стоян Руслан, адвокат


Категория: Админправо, ГАИ | Просмотров: 1334 | Добавил: combat1st | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегестрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]

Copyright MyCorp © 2017